katyi-blog

ik ben een hongaarse in belgië.

Friss topikok

  • Én, a Mesélő: Hm.. rég jártam erre, és lám pont most egy bejegyzés.. Tartsd életben a meséidet Katicka, a mesék... (2010.04.01. 18:29) nincs befejezés
  • katicka: @katicka: bella mesél majd helyettem is, remélem.:) (2010.02.24. 22:14) pesten esik a hó
  • Skot Bella: azt mondja "szólj hozzá", de ehhez nehezen lehet... (2010.02.06. 12:15) utolsó nap
  • Skot Bella: ja igen, és ha már pszin... Ha megbuksz a vizsgán, arról csakis Zimbi cimbi tehet, aki szart eljön... (2010.02.01. 21:41) utolsók
  • Én, a Mesélő: @Skot Bella: Úgy látszik a skót versek fordítása tompattyíja zagyadat, bélám.. :) (2010.01.29. 21:44) poszt a közönségnek.

Linkblog

prezentáció, vajda, hajvágás, török vacsi, párizs, sinterklaas

2009.11.14. 19:02 | katicka | 3 komment

túlestem az első sulis „megmérettetésen” (épp időben, haha). az egyik lengyel fiúval (marcin, az egyetlen ember, akit nagyon-nagyon nem szeretek itt – mondhatni utálok) kellett egy interjút készítenünk egy marokkóból betelepült férfival. aki mellesleg nagyon rosszul beszélt angolul, és olyan alapszavakat nem tudott, mint pl. szülő, de még szerencse, hogy ilyen alapszavakat én tudtam hollandul, és így egész jól megértettük egymást. és ez az interjú alapján kellett egy prezentációt készítenünk, előadnunk, stb. ami amúgy elég jól sikerült, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről, eléggé féltem ettől – angolul előadást tartani, huh (még ha csak kb. 20 perceset is, de na). marcin szart az egészre kb, mindent nekem kellett elintéznem, a részletekkel inkább nem traktállak titeket, de nagyon felhúztam magam párszor.

 

szerdán megnéztük a szépművészetinek végre a modern részét is, ahol az ideiglenes kiállítás vajda lajos képeiből állt össze. (http://www.nol.hu/kult/vajda_lajos_antwerpenben - ha esetleg vkit bővebben érdekelne ez a téma)

 

levágtam a szlovén barátném, maja haját. ráadásul nem is keveset vágtam belőle, de a lényeg, hogy tetszik neki. meg igazából mindenkinek, nekem is.:)

 

este a török lányokhoz mentünk vacsizni. csak lányokat hívták meg, ugyanis egy olyan házban laknak, ahol csak muszlin lányok laknak, és nem mindenki tolerálná, hogy fiúk tegyék be a lábukat a házba, ahol már kendő nélkül lehetnek. igen, az első megdöbbenést az okozta, amikor megláttam mervét (két merve van, úgyhogy az egyiket:)) kendő nélkül. az a lány egyszerűen CSODASZÉP!! kendővel is szép, de kiengedett derékig érő fekete hajjal, egyszerűen gyönyörű! tennék fel képet, de megkértek, hogy ne tegyek, mert nem láthatják őket mások így..

a második megdöbbenés a terített asztal volt. ami roskadásig volt kajával, pedig az csak ilyen „kis mellékfogás” volt (erről teszek fel képet), ezen kívül kaptunk még levest, „normális” főételt, és desszertnek baklavát és egy másik török sütit is, aminek elkértem a receptjét, úgyhogy tervbe van véve, hogy otthon csinálok.:)

ami nagyon fura volt eleinte, hogy egy korty alkoholt nem ivott senki egész este, mert ők ugye nem isznak. azon gondolkoztam, hogy mikor volt ilyen utoljára, hogy egy ekkora lakoma mellé nem ittam legalább egy pohár bort vagy valamit. mert a mi kultúránkban ez ugye így megy. és ez megdöbbentő volt nekem. mert azt még csak véletlenül sem mondhatom, hogy a hangulat rovására ment, mert nagyon klasszul éreztük magunkat mindnyájan.

 

tegnap nagyon szupi dolog történt: megvettük a jegyünket párizsbaaa! :D és a néni, aki kiállította, elrontotta, úgyhogy egy nappal még tovább is maradunk, mint terveztük, így 3 éjszakát fogunk eltölteni ott, az azelőtti hétvégén, hogy hazautazom magyarországra.:) szóval a karácsony előtti párizst fogom látni, és el sem tudom mondani, mennyire boldog vagyok ettől a gondolattól!!!:)

 

és ma pedig tudjátok kit láttam? sinterklaast!:))) hát ez nagyon vicces nekem. itt és a hollandoknál mikulás helyett sinterklaas van, aki ilyenkor érkezik meg spanyolországból hajóval! (amúgy török származású…) segítői a zwarte pitek, bolondos fekete manuszok. szóval ma érkezett (képeket hamarosan láthattok róla), és december 6-ig figyelőzik, hogy jók-e a gyerekek, akik persze ennek függvényében kapnak ajándékot. tök nagy felvonulás volt a megérkezése után, még beszédet is mondott a főtéren, de azt már nem hallgattam meg.

spanyolországból, hajóval, hah, ezen nem tudom túltenni magam, pedig már emésztgetem egy ideje (sőt igazából már anikó is mondta, de kicsusszant a fejemből).

A bejegyzés trackback címe:

https://katyi.blog.hu/api/trackback/id/tr71525318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pillangooo 2009.11.15. 01:07:35

szeretem a bejegyzeseidet olvasni, mert nagyon sok szep emleket hoznak elo. torok vacsi hmmm...hat kb ugyanilyen elmeny volt, de a mi torok lanyaink annyira stict muslimok voltak, h meg akkor se vettek le a kendot...
aztan, egyszer loesszal, meg ruudtel ( holland span) ultunk a coffie paletban a melkmartkton, amikor eloadtak ezt a sinterklaas, aki jon toorkbol, aztan hajoval spanyolbol es ugy hollandiaba, hat en napokig rohogtem a storyn...eloszor telleg aszittem h csak szivatnak, es h ilyen keptelenseget nem adhatnak be szegeny kis holland gyerkocoknek, dehat megis:))) ohhhh parizs biztos nagyon nagyon gyonyoruuu lesz!!!!!!!!:)))))))) en meg majd erkezem mint sinterklaas ajandek :) pusz

katicka 2009.11.15. 13:31:54

@Pillangooo: no hát a mi törökjeink nagyon arik, nagyon kedvelem őket, egy projekten együtt is dolgozunk. és jönnek velünk párizsba is (9-en megyünk). ott tuti koedukáltan fogunk lakni, szóval kíváncsi vagyok, hogy ezt a kendős dolgot hogy oldják meg, meg alapból milyen lesz.

várlak ám nagyon!:) xx

Én, a Mesélő 2009.11.17. 23:24:29

@katicka: Sztem úgy oldják meg, h kendő marad minden más nem... A koedukáció és a franciacsók jegyében. Sinterklaas story agybetegség, én jobbat írok vazze.. :D
süti beállítások módosítása